Ramadan - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Linda Teunisse - WaarBenJij.nu Ramadan - Reisverslag uit Sousse, Tunesië van Linda Teunisse - WaarBenJij.nu

Ramadan

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 September 2008 | Tunesië, Sousse

Het is alweer twee weken geleden dat de Ramadan is begonnen hier in Tunesië. Op zich heb ik er niet heel veel last van gehad. De eerste dagen was alleen ongeveer iedereen chagrijnig, vooral taxichauffeurs, omdat ze nu in de ochtend geen koffie en sigaret hadden gehad. Gelukkig is dat na een paar dagen weer over want dan zijn ze er waarschijnlijk meer aangewend. Ik heb ook al weer een paar keer gegeten bij de familie van Mahmoud en dan is er echt eten in overvloed. Elke avond is er Zorba, een pittige soep met vis erin, brick, een soort van loempia’s en Tajine, zelfde als brick maar dan uit de oven allebei erg lekker, en een hoofdgerecht zoals Couscous (in het Arabisch Koski) of chakchuka (verschillende groenten door elkaar). Ook is er altijd fruit erna. In de avond gaat het gebed af in de moskee en daarna een kanonsschot, dat is het teken dat de zon onder is en er dus gegeten mag worden. Dit is nu om 19.36 uur. Ze mogen dan eten en drinken etc tot ongeveer 05.30 uur in de ochtend. Midden in de nacht gaat er dan bij mij in de straat tromgeroffel af. Dit blijkt iets van vroeger te zijn om de mensen wakker te maken om te eten. Dit is niet overal in Sousse meer dus wel grappig. Ik denk dat er dan een mannetje met een trommel door de straten gaat maar weet het niet zeker want blijf liever liggen dan dat ik ga kijken.
In het begin van de Ramadan keken ze ook allemaal in het restaurant van het hotel raar als wij wel gingen eten en kregen we te horen van ‘het is ramadan’. Ik zei altijd maar gelijk dat het voor mij niet zo was want ik ben geen moslim. Gelukkig is dat nu over want de meeste mensen drinken zelf ook alweer haha.

Het is hier nog steeds heel erg heet, extreem eigenlijk. Zo rond de 43 graden en dat is voor half september toch wel erg warm. Van mij mag het nu wel iets koeler worden.

Woensdag en donderdag hebben we een fotoshoot gehad voor de nieuwe brochure. Dit was erg leuk met onze fotograaf van Sunrise. Woensdag was het in Palm Inn en donderdag in Bella Vista (het hotel waar ik in het begin zat). Zo leuk hoe iedereen weer reageert om je te zien na een paar maanden. Ik denk dat er heel veel mooie foto’s zijn gemaakt en we zullen zien rond december hoe vaak ik in de brochure en op internet sta. Wel 2 vermoeiende dagen volop in de zon van 10.00 tot 17.30 uur en een gehaast om elke keer een ander outfit etc. aan te hebben (voor theater, voor Ko en Kiki, zwembad etc.)

Met mij neus gaat het ook al een stuk beter. Ik heb niet zo erge hoofdpijn meer en bijna geen pijn in mijn neus zelf. Dus het is allemaal meegevallen. Ik heb echt wonder medicijnen gekregen want die is echt de zwelling tegen gegaan en het is ook bijna niet blauw geworden!

Liefs Linda

Ps berichtje is iets ouder ondertussen is de hitte een beetje weg maar nog wel benauwd. Soms schijtn de zon zelfs niet en begint het kleine beetjes te regenen

Ps2 Ik kom 28 oktober terug maar weet nog mijn vliegtijden niet!

  • 20 September 2008 - 13:51

    Joyce:

    JIPIE!!
    LINNIE KOMT TERUG!!!!!

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa

    Ben blij dat het met je neus weer goed gaat! Fijn dat de hitte wat gezakt is! En kei goed dat je gewoon door ben blijven eten! hihi

    Kusje

  • 20 September 2008 - 13:53

    Jan10:

    hi lin, zo te horen ramadam je fanatiek mee :-)
    Geniet nog ff van je laatste maand (vooral vd zon, wordt hier nml al wat kouder)! Okidoki!
    x jan10

  • 20 September 2008 - 15:35

    Lieke:

    Linnie.. 28 oktober.. dat schiet al aardig op!!
    Ik zou zeggen geniet nog maar van dat zonnetje daar... want als je terug komt is het weer hier in Nederland niets meer aan!
    Geniet nog lekker met je vriendje!! En de kids.. en de rest natuurlijK!!
    En betersss dat je neus niet te ernstig was!!

  • 23 September 2008 - 11:38

    Bianca:

    Nog een maandje
    en dan zien we je gelukkig weer..

    Geniet er nog lekker ff van!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tunesië, Sousse

Mijn eerste reis

Alweer voor het tweede zomerseizoen werken in Tunesie....

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2008

vluchtinformatie

21 Oktober 2008

Rachel Star

14 Oktober 2008

laatste weekjes

30 September 2008

Regen, regen en regen en Suikerfeest

20 September 2008

Ramadan
Linda

Alweer voor het tweede zomerseizoen werken in Tunesie....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 48072

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: