Ramadan - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Linda Teunisse - WaarBenJij.nu Ramadan - Reisverslag uit Tunis, Tunesië van Linda Teunisse - WaarBenJij.nu

Ramadan

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 September 2007 | Tunesië, Tunis

Afgelopen donderdag is de Ramadan begonnen. Ik had echt geen idee wat ik er van moest voorstellen want je hoort er wel van in nederland maar hier doet iedereen er natuurlijk aan. Of eigenlijk hoort iedereen er aan te doen wat dus niet gebeurt. Iedereen riep hier maar weken van te voren ' ik ga stoppen met drinken want de ramadan komt eraan' Uiteindelijk zijn de meeste (op 1 of 2 na) gestopt met drinken maar wel afgelopen woensdag. Degene van wie ik wist dat ze echt Ramadan zouden doen deden dat ook de eerste dag totdat het lunchtijd werd en wij naar het restaurant gingen. Al snel stond ik in het restaurant 3 sandwiches klaar te maken voor de bar, en dat doe ik nu dus al de hele week. Tot vandaag want toen kwam er iemand achter me aan van het restaurant dat hij het gezien had ( mag geen eten en drinken uit het restaurant meegenomen worden).
De eerste dag ben ik ook met Inge bij de familie van Mahmoud gaan eten. Wat een eten allemaal zeg; eerst hele hete vissoep, daarna cous cous met alles bij horend (brik, groente, vlees, brood,hete paprika etc) daarna nog heel veel fruit en muntthee. Daarna ben ik nog alleen geweest op maandag en weer zo veel eten, wel echt Tunesisch (heet!!!) maar wel erg lekker. Leer ik ook nog echt Tunesisch te eten hier want ik het restaurant eet ik eigenlijk alleen maar pasta of brood haha.

Verder is mijn zus dus langs geweest wat erg gezellig was en hebben eigenlijk helemaal niets gedaan. s'avonds beetje bar hangen, af en toe disco in het hotel. UItgaan zouden we ook maar elke keer was het morgen en uiteindelijk dus helemaal niet. Wel een paar keer lekker uit eten en lekker bijgepraat. Toch altijd weer leuk bezoek uit nederland.

Nog 6 weken en dan kom ik alweer naar huis, de tijd gaat echt snel nu.

Dikke kus van Linda

  • 20 September 2007 - 20:36

    Rob:

    Hoi Linda,

    Als je echt wil inburgerren moet je natuurlijk ook aan de ramadan doen!! Verder nog druk met de kinderen of valt 't mee?

    Veel liefs Rob

  • 21 September 2007 - 05:52

    Karin:

    Heey Lin,
    Misschien kan je wat lekkere tunesische hapjes leren maken, voor de hockey borrelavonden van D2&3.

    Geniet nog maar lekker voor je het weet zijn die 6 weken voorbij.

    Grx Karin

  • 21 September 2007 - 07:48

    Gitta:

    Dat is nog eens goed nieuws!! Over 6 weken kom je dus eindelijk weer eens thuis!! Word ook wel eens tijd..
    Geniet er nog even van & dan snel naar huis komen -XXX-

  • 21 September 2007 - 18:35

    Inge En Diëgo:

    Hoi topper, Ik vond het echt super bij jullie en doe iedereen de groeten van me!!!Wat mij betreft gaan die 6 weken niet snel genoeg haha!!!!Dikke zoen van mij en Diëgo!!!!hou van je!!x voor Mahmoet

  • 26 September 2007 - 16:55

    Vera:

    linnie...

    kan je die hunk van je niet even meenemen naar Nederland... ik ben natuurlijk erg benieuwd...

    dikke kus vero

  • 30 September 2007 - 17:21

    Wendela :

    hai linnepin.

    ikke hier. moet toch op de hoogte blijven van je avonturen he ...
    benieuwd naar je volgende verhaal!

    dikke dikke smekkert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tunesië, Tunis

Mijn eerste reis

Alweer voor het tweede zomerseizoen werken in Tunesie....

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2008

vluchtinformatie

21 Oktober 2008

Rachel Star

14 Oktober 2008

laatste weekjes

30 September 2008

Regen, regen en regen en Suikerfeest

20 September 2008

Ramadan
Linda

Alweer voor het tweede zomerseizoen werken in Tunesie....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 48139

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: